Sunday, December 25, 2011

Pujian kepada MB Kedah

Syabas diucapkan kepada Datuk Seri Azizan Abdul Razak, MB Kedah kerana kerajaan PAS Kedah tetap meneruskan keputusan untuk merobohkan Madrasah Salihiah di Alor Setar bagi pembinaan sebuah kompleks membeli belah.

Sepatah kata Datuk Seri Azizan, beliau ialah graduan Universiti Al-Azhar dan beliau tahu mengenai hukum hakam dan keputusan membenarkan pengambilan tapak serta bangunan madrasah itu dibuat hanya selepas mendapat kelulusan Majlis Fatwa Negeri.

Jadi pihak luar termasuk Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir tidak perlu campur tangan dalam perkara tersebut kerana soal mengubah pelan projek pembinaan kompleks membeli belah berkenaan adalah urusan kerajaan negeri.

Datuk Seri Azizan saya kira benar apabila beliau mendakwa sokongan pemimpin UMNO terhadap usaha mempertahankan kewujudan madrasah itu adalah bermotifkan politik, kerana mereka ketandusan isu untuk dimainkan di negeri itu.

Pemimpin UMNO tidak habis-habis mengkritik kerajaan PAS Kedah kerana kononnya tidak ada projek pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan PAS Kedah selama memerintah negeri itu. Akan tetapi, apabila kerajaan PAS hendak melaksanakan projek pembangunan, mereka mencari pelbagai helah dan alasan untuk menghalangnya.

Jadi bagaimana saya hendak menyokong UMNO jika beginilah perangai orang-orang UMNO?

No comments:

Post a Comment