Monday, January 9, 2012

Hasan Ali menunggu dipecat dari jawatan EXCO?

Ada satu perkara yang bagus yang disebut oleh Hasan Ali setelah dia dipecat daripada PAS. Katanya dia akan merujuk kepada sahabat-sahabat dan meminta pandangan daripada teman -teman ulama mengenai tindakan selanjutnya yang patut diambilnya.

Sebenarnya alangkah baiknya jika Hasan Ali berbuat demikian sebelum dia mengkritik dasar PAS dan menghentam teman-temannya pemimpin PAS sebelum ini.

Akan tetapi, dia tidak berbuat demikian, sehingga saya kira dia telah melakukan kesilapan dan tidak menyedari dia juga mempunyai kelemahan dan boleh melakukan kesalahan.

Bagaimanapun, kita berharap Hasan Ali akan dapat menemui teman-temannya yang ikhlas, yang mampu menunjukkan kelemahan dan kesilapannya, dan bukan yang menyanjungnya secara berlebihan sehingga Hasan Ali lupa diri dan terus menganggap dirinya adalah pejuang Islam yang hebat.

Sekarang Hasan Ali sudah pun dipecat daripada PAS. Rasanya sudah tidak kena pada tempatnya jika dia terus menjadi ahli EXCO Selangor, kerana dia duduk di situ sebagai wakil PAS.

Adakah Hasan Ali menunggu sehingga dipecat atau dengan segera meletakkan jawatannya?

No comments:

Post a Comment