Wednesday, January 18, 2012

EXCO PAS hanya layak jaga arak dan judi?



Nampaknya banyak juga komen negatif daripada orang yang telah meninggalkan PAS, seperti Nakhae Hj.Ahmad, dan orang yang telah terbuang daripada PAS, seperti Zulkifli Nordin, apabila Dr.Ahmad Yunus, EXCO baru Selangor daripada PAS tidak dilantik memegang portfolio agama.


Kononnya hal itu merupakan satu penghinaan kepada PAS.


Betulkah demikian? Adakah mereka menganggap jawatan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam itu merupakan hak mutlak PAS dan tidak boleh dipegang oleh tokoh Islam dari parti lain?Adakah orang PAS hanya layak memegang jawatan itu dan tidak layak memegang jawatan lain?


Saya kira pandangan mereka itu hanyalah merupakan pandangan sempit yang bertujuan untuk memburuk-burukkan PAS dan kerajaan Selangor.


Oleh kerana sebelum ini Dr.Ahmad Yunus telah berpengalaman memegang jawatan sebagai pembantu EXCO belia dan sukan, saya kira memang wajar sekali jika dia dilantik menjadi Pengerusi Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan, di samping Adat Resam Melayu.


Lagipun Dr.Ahmad Yunus adalah seorang doktor perubatan, bukan doktor dalam bidang pengajian Islam. Dengan itu, dia tidak mempunyai apa-apa keistimewaan untuk dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam.




















No comments:

Post a Comment