Monday, August 17, 2009

Nik Aziz pun belum tentu masuk syurga

Walaupun kadang-kadang saya bersetuju dengan pendapat Nik Aziz, tentu saya tidak bersetuju jika betul beliau ada berkata bahawa ahli UMNO tidak akan masuk syurga.

Saya pun tidak menyokong semua dasar dan tindakan UMNO. Akan tetapi, sama ada seseorang itu masuk syurga atau tidak, tentu tidak bergantung kepada keahliannya dalam UMNO atau mana-mana parti politik.

Bagi saya seorang ahli PAS pun belum tentu masuk syurga, malah Nik Aziz sendiri belum tentu masuk syurga.

Kalau mahu masuk syurga, caranya ialah kuatkan iman kita dan tingkatkan amalan kita, mudah-mudahan ibadat kita yang ikhlas akan diterima oleh Allah dan diberi ganjaran yang sewajarnya.

Islam yang dipraktikkan oleh UMNO mungkin boleh dibezakan daripada Islam yang ingin dipraktikkan oleh PAS, maklumlah kononnya PAS mahu menegakkan negara Islam dan mengamalkan hukum Islam.

Akan tetapi, dalam sebuah masyarakat majmuk seperti Malaysia, yang penduduk Islamnya hanya lebih sedikit 50%, apa yang dihasratkan oleh PAS itu mungkin merupakan ilusi dan angan-angan saja.

Apatah lagi sekarang, PAS sedang berkongsi kuasa dengan DAP dan PKR yang memang tidak bersetuju undang-undang Islam dilaksanakan di negara ini.

Jadi PAS tidak perlulah menipu orang ramai dengan mengatakan ia mampu menegakkan negara Islam dan melaksanakan hukum Islam di negara ini.

No comments:

Post a Comment